Heimo Tuukkasen läksiäiskahvit sunnuntaina

Seurakuntamestari Heimo Tuukkanen tuli seurakunnan palvelukseen joulukuussa 2013, mutta jo nyt on  aika juoda hänen kanssaan läksiäiskahvit.

- Olkapäärepeämä uusiutui töissä ja seurakunta joutui irtisanomaan, Tuukkanen tiivistää syyn.

Kuluneen talven hän on joutunut olemaan sairauslomalla. Virallisesti työt loppuvat kesäkuun lopussa. Läksiäiskahvit hän halusi juotavan seurakuntalaisten kanssa kirkossa.

- Sanoin Antille, että haluan läksiäiskahvit juotavan kirkossa, sillä tulin Viitasaarelle palvelemaan seurakuntalaisia.

Kirkkokahvien juonti nimenomaan kirkossa on yksi Heimo Tuukkasen tuoma ja seurakuntaan vakiintunut käytäntö. Hän sanoo niin olevan hyvä, koska eivät kaikki jaksa lähteä seurakuntatalolle jumalanpalveluksen jälkeen.

- Se on myös sosiaalista kanssakäymistä. Kahvikupin ääressä seurakuntalaisten on helpompi kohdata pappeja ja muuta seurakunnan henkilöstöä.

- Kahvituksen järjestäminen on sujunut hyvin. Minulla on ollut erittäin aktiivisia apujoukkoja seurakuntalaisissa eritoten Raili ja Eeva. Kaikki on sujunut aivan kuten on pitänytkin, Tuukkanen kiittää.

- Seurakuntamestarin työt on ikävä lopettaa, ne ovat olleet antoisia. Hautajaiset on ikävä tilaisuus, mutta toisaalta se on juhlallinen ja viimeinen tilaisuus, missä seurakunta pystyy seurakuntalaisia palvelemaan.

- Haikein mielin lopetan, etenkin seurakuntalaisia jää ikävä.

Sählyssä tavataan edelleen

Heimo Tuukkanen tuli nopeasti tutuksi Viitasaarella myös seurakunnan sählykerhojen vetäjänä. Äskettäin hänet palkittiin Viitasaaren Vuoden liikuntateko -palkinnolla. Sählyharrastajia Tuukkanen ei jätä.

- Jään Viitasaarelle ainakin tämän vuoden loppuun ja vedän seurakunnan sählykerhoja syksylläkin. Tosin niistä jää kilpailutoiminta pois.

- Etsin parhaillaan töitä, uudelta alalta. Olen tykännyt Viitasaaresta ja viitasaarelaisista. Täällä on hienot maisemat ja kaupunki on pieni, mutta suuri. Ei ole liikennevaloja, mutta palvelut ovat hirveän hyvät ja ystävällistä, osaavaa sekä palvelualtista henkilökuntaa on joka puolella, Heimo Tuukkanen hymyilee.

Thu May 04 08:57:06 EEST 2017