Seurakunta myy osuuden Heinäsuvannosta

Viitasaaren seurakunnalla on osuuksia hienona luontokohteena tunnetusta Heinä-Suvannosta Koliman kylässä. Kirkkovaltuusto päätti, että seurakunnan 84:stä osuudesta myydään kaksi ostomahdollisuutta tiedustelleelle Joni Paanaselle. Kauppahinta kahdesta osuudesta on 900 euroa.

Seurakunnan talouspäällikkö kertoi kirkkovaltuutetuille, että seurakunta ei suoraan omista maata Heinä-Suvannossa. Osuuksien myynti käsitellään silti samoin kuin kiinteistön tai sen osan myynti. Kauppa tarvitsee vielä tuomiokapitulin ja kirkkohallituksen hyväksynnän.

Heinä-Suvannon tilassa on osuuksia kaikkiaan 384. Ostaja tarvitsi vähintään yhden osuuden voidakseen liittyä alueella toimivaan metsästysseuraan.

Kirkkovaltuusto kokoontui keskiviikkoiltana 25.4. Muista päätöksistä julkaistaan kotisivulla uutisia piakkoin.

2018-04-27 08:01:00.0