Seurakuntatalon putkistot vaativat korjausta

Seurakuntatalon alakerran remontin suunnitteluun oli varattu tälle vuodelle 30 000 euroa talousarviossa. Kirkkovaltuusto päätyi muuttamaan tämän investointimäärärahan käyttökohdetta niin, että alakerran sijaan rahalla uusitaan seurakuntatalon käyttövesiputkistoa ja saneerataan ja nuohotaan toimiston IV-putkistoja.

Käyttövesiputkistossa on huomattu jatkuvia pistesyöpymiä. Talossa vuokralla olevien tilitoimiston ja kahvilan liittymät on jouduttu jo vaihtamaan vuotojen takia vuoden alussa. Rappukäytävissä ja muissa käytävissä on havaittu useita putkistojen vuotokohtia, joita on paikkailta. Vaarana on kuitenkin vesivahinko esimerkiksi viikonloppujen aikana, jos vuotoa ei huomata ajoissa. Siksi korjaustarve on kiireellinen ja ensimmäiseksi se tehdään asunto- ja liikesiiven runkovesiputkistossa. Seuraavana vuonna on vuorossa seurakunnan omassa käytössä oleva osa rakennuksesta.

Yläkerran ulkokatoksen eli näyttelytilan purkuun tai korjaukseen varattua 20 000 euroa muutos ei kohde. Selvitys korjaamisesta tai purkamisesta alkaa piakkoin.

Fri Apr 27 20:52:00 EEST 2018