Upeita tapahtumia luvassa elokuussa

Viitasaaren seurakunta järjestää elokuussa jälleen komeita tilaisuuksia. Toinen niistä on Tenerissimo - Kertokaa se hänelle. Konsertti juhlistaa Mauno Kuusiston syntymän satavuotismerkkivuotta, joka jo täyttyikin viime vuonna. Yleisön toiveesta kiertue jatkuu. Viitasaaren kirkossa konsertti pidetään sunnuntaina 26. elokuuta.

Konsertissa laulavat kuuluisat tenorit Reijo Ikonen ja Lasse Riutamaa, Mika Seppänen soittaa selloa ja Ulla-Stina Uusitalo-Ikonen harppua.

Jo aiemmin elokuussa, sunnuntaina 12. elokuuta, kirkossa on vierailevia muusikoita. Psalttamus - Pelimannivirsiä antaa kuulijoiden nauttia siitä, miten vanhat virret yhdistyvät pelimannisäveliin perinnesoittimia hyödyntäen. Suomen eturivin kansanmuusikot Senni Valtonen ja professori Timo Alakotila ovat esiintyneet ennenkin Viitasaarella. Valtosen soittimia ovat kantele, nyckelharpa ja puhaltimet. Alakotilan instrumentteja ovat harmooni ja piano.

Senni Valtonen ja Timo Alakotila.

2018-07-09 18:01:00.0