Lohtuhuiveja tehdään porukalla

Tiedätkö lohtuhuivin? Se on Tampereelta alkanut ja yli Suomen leviävä idea neuloa huiveja, jotka papit antavat surevalle leskelle muistotilaisuudessa. Huiveja tehdään jo Viitasaarellakin.

Lohtuhuivien lähettiläät -ryhmä Facebookissa on kasvanut isoksi ryhmäksi nopeasti. Viitasaarella Anu Pasanen nosti idean esille Viitasaari-ryhmässä, josta siitä innostui moni. Samaan aikaan Aino Linjama esitti seurakunnalle, lähdettäisiinkö huiveja tekemään täälläkin. Nyt on perustettu Viitasaaren seurakunnan lohtuhuivit -ryhmä, johon kiinnostuneet voivat liittyä.

Yhteisneulonta Takataskulla 5.6.

Seurakuntatalon alakerrassa Takataskulla pidetään keskiviikkona 5.6. klo 18 lohtuhuivien yhteisneulonnan tilaisuus, jonne kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita. Siellä Aino ja Anu neuvovat Nikolai-huivin tekoa. Se on yksi malli tehdä lohtuhuivia. Yhteisneulonnassa vinkataan muistakin ohjeista, hyvistä langoista ja muista ideoista. Samalla pohditaan, halutaanko jatkossakin neuloa yhdessä. Myös kahvia on tarjolla.

- Valmiit huivit voi tuoda kirkkoherranvirastoon aukioloaikoina. Myös minulle voi huivin tuoda sopimalla siitä ensin puhelimella. Numeroni on 050 588 4906, kertoo diakonissa Anneli Palonen.

Miesleskille on mietitty mahdollisuutta antaa huivin sijaan villasukat.

Toimistosihteeri Tarja Tarvainen esitteli kirkkoherranvirastolla mallina olevaa Nikolai-mallista lohtuhuivia.

2019-05-17 07:59:00.0