Toimintaa rajoitetaan koronaviruksen vuoksi

Kirkkohallituksen suosituksen mukaisesti Viitasaaren seurakunta luopuu toukokuun loppuun asti niistä kokoontumisista, jotka eivät kuulu lakisääteisten tehtävien hoitoon. Näin tehdään koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Tänä viikonloppuna ei järjestetä kinkereitä, varhaisnuorten leiriä, nuorteniltaa eikä gospeljumppaa.

Jumalanpalvelukset pidetään ja kirkolliset toimitukset kuten hautajaiset hoidetaan, mutta muu jo suunniteltu toiminta perutaan kuten esimerkiksi kerhot, piirit ja leirit. Sunnuntai-illan jumalanpalvelus 15.3. kirkossa pidetään suunnitellusti muuten, mutta tarjoilusta luovutaan.

Jumalanpalveluksissa kolehti kerätään ovella sen välttämiseksi, että kolehtihaavi kulkisi kädestä käteen. Tämä menettely on jo ollut käytössä. Suositellun käytännön mukaisesti pidättäydymme kättelyistä.

Seurakunnan työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköisten kanavien kautta. Yhteystiedot löytyvät kotisivujen yhteystiedoista. Kirkkoherranviraston ulko-ovi on suljettuna ja yhteydenottoja virastoon kaikissa asioissa toivotaan ensin puhelimitse p. 014 333 4920 tai sähköpostilla: viitasaaren.seurakunta(at)evl.fi Tarvittaessa virastolle pääsee kuitenkin hoitamaan välttämättömät ja kiireelliset asiat ajanvarauksella. Diakoniatoimiston päivystysajat maanantaisin ja torstaisin pidetään, mutta niin, että toimistoon pääsee ajanvarauksella. Näin estetään ruuhkaa aulatilassa. Ajanvaraukset tehdään diakonissa Anneli Palosen kanssa p. 050 588 4906, sähköposti anneli.palonen(at)evl.fi

Perjantaina ja lauantaina 20.-21.3. oleva Yhteisvastuukeräys lipaskeräyksinä kauppojen ovilla ja eteisissä on tarkoitus toteuttaa.

"Hyvyyden voiman uskollinen suoja
piirittää meitä, kuinka käyneekin.
Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
Häneltä saamme huomispäivänkin."

Virsi 600