Veroprosentin nosto valtuustoon

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että tuloveroprosentti ensi vuonna on 1,85. Neuvosto päätyi tähän johtoryhmän esityksen mukaisesti kokouksessaan torstaina 13.8. Veroprosentti on ollut vuodesta 2012 saakka 1,6 %. Perusteluina korotukselle on mm. verotulojen pieneneminen vähentyneen jäsenmäärän myötä.

Neuvosto käsitteli myös talousarvion toteuman kesäkuun lopussa ja puolivuotiskatsauksen. Nämä asiat menevät valtuuston tiedoksi 9. syyskuuta. Vuoden alkupuoliskon perusteella ei vielä voida ennakoida koko vuoden tilannetta, koska tuotot ja kulut eivät kerry tasaisesti. Tässä vaiheessa kuitenkin on tiedossa, että esimerkiksi puun myyntitulot ovat lähes 200 000 euroa, mikä on lähes 29 000 euroa enemmän kuin oli arvioitu. Esimerkiksi pitopalvelutuotoista rippileiritulot muodostavat suuren osan, ja Helsingin rippileirit näkyvät vasta vuoden toisella puoliskolla.

Lisätalousarviossa Lummeniemen remontti

Valtuusto saa päätettäväkseen myös lisätalousarvion, jossa esitetään tälle vuodelle Lummeniemen leirikeskuksen päärakennuksen sokkelin vierustan korjaamiseen 35 000 euroa.

Neuvoston kokouksessa oli myös muita asioita. Päätökset ovat pöytäkirjassa.

Neuvostossa oli esillä myös osittaisen virkavapaan anomus. Neuvosto päätti myöntää kanttori Anna Karjalaiselle luvan osa-aikaiseen viranhoitoon lokakuun alusta huhtikuun loppuun. Tämä tarkoittaa käytännössä neljäpäiväistä työviikkoa. Tarvittaessa kanttorina toimii sijainen.

Aiempi uutinen veroprosentin nostosta

2020-08-19 16:05:15.0