Sankarihautausmaata esitellään sunnuntaina

Sankarihautausmaata on kunnostettu mm. poistamalla pihkaavaa puustoa ja puhdistamalla kiviä. Sunnuntaina 23.8. sankarihautausmaalla pidetään asian johdosta juhla, jossa aluetta ja tehtyjä töitä esitellään.

Tapahtumakokonaisuus alkaa klo 10 kirkossa, jossa jumalanpalveluksen toimittavat seurakuntapastori Jussi Summala ja kanttori Anna Karjalainen. Sankarihaudoilla on kunniakäynti. Kunniavartiot ja lippurivistö juhlistavat tilaisuutta. Seppeleenlasku on molemmille muistomerkeille.

Veteraanilaulajat esiintyvät. Paikallishistoriaa hyvin tunteva Hannu Halmesmäki puhuu sankarihautausmaiden historiasta. Viitasaaren Sotaveteraanit ry:n puheenjohtaja Isto Korhonen kertoo, mitä hautausmailla on tehty kesän aikana. Laulemakuoro laulaa johtajanaan Kari Keurulainen. Lopuksi on kirkkokahvit.

Tilaisuudessa pidetään kunniamerkkejä.

Seurakunta tekee jatkuvasti normaaleja kunnostus- ja ylläpitotöitä alueella. Näissä töissä ovat olleet muiden muassa monet hautausmaan kesätyöntekijät. Nyt tehtyyn suurempaan kunnostukseen on osallistunut myös Viitasaaren kaupunki kunnostuttamalla alueen kivimuistomerkkejä.

2020-08-21 11:59:50.0