Aamupalasta ja leipäjakelusta tuli Eväsreppu

Aamupalalla tapaa muitakin. Aina mukaan mahtuu.

Perjantain aamupäiviin on vakiintunut yhteisöllinen aamupala ja leipäjakelu Takataskun tiloissa, ja nyt toiminnalle on myös nimi: Eväsreppu.

Aamupala on ilmainen ja sen yhteydessä jaetaan leipää ja muuta kauppojen lahjoittamaa ruokaa sekä satunnaisesti muutakin mukavaa kuten kukkia. Samaan aikaan on ilmaiskirpputori auki.

Eväsrepun toiminta on tarkoitettu etenkin heille, joilla on talous syystä tai toisesta tiukalla. Kuitenkin kuka tahansa on tervetullut paikalle eikä ovella kysellä syitä tai jäsenyyttä. Eväsreppu on myös mukava paikka tavata muita aamupalan äärellä.

Eväsreppu löytyy seurakuntatalon Takataskusta, jonne on käynti talon sisäpihan puolelta, talon takaa alakerran kulmauksesta. Tavallisesti aamupala on katettuna 9.30-11, mutta kannattaa seurata kirkollisia ilmoituksia ja tapahtumalistausta muutosten varalta.

Mitä Eväsreppu on tai mitä sieltä saa? Diakonissa Anneli Palonen kirjasi kävijöiden sanat.

Eväsrepun tarjonta vaihtelee tilanteen mukaan. Kuva on otettu pe 9.11.

Teksti: TS
Kuvat: AP