Talvirieha kummin kaa

Yhteisvastuukeräys ja perinteinen kummikirkko lyövät kättä toisilleen sunnuntaina 10.2. Aloituksena on perhemessu kirkossa klo 10, jonne toivotetaan tervetulleiksi erityisesti kaikkia kummeja ja kummilapsia yhdessä.

Messun jälkeen jälkeen hyvällä säällä Lummeniemessä ruokailulla (vapaaehtoinen ruokaraha) ja monenlaisella ulkopuuhalla. Luvassa on  mm. moottorikelkkakyytiä, hevosratsastusta, lakanapalloa, norsupalloa lumihangessa, tandemhiihtoa yms. Oma pulkka kannattaa ottaa mukaan ja kerätä kimppakyyti Lummeniemeen. Huonolla säällä päivä jatkuu seurakuntatalolla ruokailulla ja askartelupisteillä. Joillakin pisteillä on pieni maksu, jolla voi osallistua yhteisvastuukeräykseen.

Yhteisvastuun lipaskeräys järjestetään Viitasaarella 22.-23.3. kauppojen ovilla. Osallistua voi myös mm. lähettämällä tekstiviestin APU10 (10€) numeroon 16588.

Suomessa tämän vuoden yhteisvastuuvaroin tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten opiskelua esimerkiksi avustamalla maksullisten opiskeluvälineiden hankinnassa Kirkon diakoniarahastonLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta. Lisäksi diakoniarahaston avustuksilla tuetaan taloudellisesti eri syistä vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä. Keräysvaroja käytetään myös monipuoliseen avustustyöhön paikallisseurakuntien kautta.

Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä, tänä vuonna erityisesti nuoria. Keräysvaroin tuetaan koulunsa keskeyttämään joutuneiden oppilaiden paluuta takaisin kouluun, jaetaan koulu- ja hygieniatarvikkeita sekä autetaan koulumaksuissa. Syrjäseuduille koulutetaan lisää päteviä opettajia ja rakennetaan turvallisia kouluja. Avun vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

2019-02-05 22:09:00.0