Huoltorakennus käsi kädessä kirkon kanssa

Pohjapiirrossuunnitelma.

Kirkonmäellä oleva vanha huoltorakennus on tarkoitus purkaa ja rakentaa kokonaan uusi. Huoltorakennuksessa sijaitsevat mm. yleisö-wc ja hautausmaatyöntekijöiden sosiaalitilat. Suunnitelmat ovat jo melko valmiit, mutta toteutuminen riippuu kiinteistöpäällikkö Tommi Raatikaisen mukaan paljon siitä, toteutuuko kirkon remontti ja millä tavalla.

- Hankkeet ovat tavallaan käsi kädessä. Kirkon uutta tekniikkaa tulisi aika paljon huoltorakennukseen, Raatikainen sanoo.

Kirkon remontin ja samalla huoltorakennuksen suunnitelmia esitellään keskiviikkona 4.11. luottamushenkilöille ja osalle sidosryhmiä, rajatusti koronan vuoksi. Päätöksiä remontista tai rakentamisesta ei ole vielä. Asia tulee lähiaikoina kirkkoneuvoston ja -valtuuston käsittelyyn.

Huoltorakennuksesta julkaistiin kevättalvella mm. julkisivupiirros. Museoviraston kanta suunnitelmiin on saatu myöhemmin. Alkuperäistä suunnitelmaa on muutettu Museoviraston kannanoton mukaisesti.

Huoltorakennukseen on tarkoitus sijoittaa myös muun muassa kirkon lämmönjakohuone ja ruumishuone. Tämän hetken arvion mukaan hinta on noin 294 000 euroa sisältäen arvonlisäveron.

Uusi julkisivusuunnitelma.

2020-10-30 15:22:08.0