Seurakuntatoimisto auki kolmena päivänä viikossa

Kirkkoherranvirastosta ja taloustoimistosta seurakuntatoimisto

Viitasaaren seurakunnan kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto muuttuvat seurakuntatoimistoksi 1.12. alkaen. Aukioloaika muuttuu niin, että toimisto on auki maanantaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9-13. Siihen asti aukiolo on ma-pe klo 9-13. Joulu- ja tammikuun ajan on kuitenkin ns. siirtymäkausi, jolloin puhelinpalvelu on auki tiistaisinkin klo 9-13.

Muutoksen taustalla on seurakunnan liittyminen Lapuan hiippakunnan aluekeskusrekisteriin tämän vuoden alussa. Muutoksen myötä aluekeskusrekisteri (akr) hoitaa virkatodistukset, sukuselvitykset, avioliiton esteiden tutkinnan, kasteiden, avioliittojen, kirkosta eroamisten ja kirkkoon liittymisten rekisteröinnin. Viitasaarella hoidetaan edelleen mm. kaste-, vihki- ja hautausasioiden järjestelyt, tilavaraukset ja haudanhoitosopimukset.

Tue Nov 24 11:39:00 EET 2020