Rauhankellot soivat perjantaina, illalla rukoushetki

Viitasaaren ja lukemattomien muiden kirkkojen kellot soivat Ukrainan ja rauhan puolesta perjantaina 24.2. klo 12. Lisäksi perjantai-iltana Viitasaaren kirkossa pidetään klo 18 rukoushetki, jolloin hiljennytään ja rukoillaan yhdessä. Rukoushetkessä rukoukset ovat myös ukrainaksi. Lopuksi on iltateetarjoilu. Kaikki ovat tervetulleita mukaan.

Suomen evankelisluterilaisen kirkon piispat ovat kutsuneet seurakunnat ympäri Suomen osoittamaan tukeaan Ukrainalle Venäjän Ukrainaan hyökkäämisen vuosipäivänä 24.2. Piispojen viesti on, että kärsimyksen ja uhrattujen ihmishenkien määrä on kestämätön. Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen.

Piispojen vetoomuksessa todetaan, että sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa.

2023-02-23 16:14:37.0