Hannu Huttunen jatkaa kirkkoherrana elokuun loppuun - virkaa ei laitettu auki

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on antanut viranhoitomääräyksen rovasti Hannu Huttuselle toimia Viitasaaren vt. kirkkoherrana elokuun loppuun asti. Hän on jo ollut vs. kirkkoherrana syksystä alkaen. Rovasti Antti Hiltunen on irtisanoutunut Viitasaaren seurakunnan kirkkoherran virasta virallisesti 1.3. alkaen.

Viitasaaren kirkkoherran virkaa kapituli ei laittanut auki. Kapitulin istunto oli keskiviikkona 14.2.2024.

Viitasaaren, Kinnulan ja Pihtiputaan seurakunnissa on käynnissä parhaillaan seurakuntaselvitys. Se saattaa johtaa seurakuntien syvenevään yhteistyöhön tai jopa yhdistymisiin. Pihtiputaan ja Kinnulan seurakunnilla on yhteinen kirkkoherra, Janne Isomaa, jonka virkaan asettaminen oli tammikuussa Pihtiputaan kirkossa.

Rovasti Hannu Huttuselle kirkkoherran työhuone Viitasaaren
seurakuntatoimistossa on tullut tutuksi viime syksystä alkaen.

Teksti ja kuva: Tuija Siidorow

2024-02-14 19:15:00.0