Diakonian projektityöntekijä aloittaa maaliskuussa

Seurakunnan saama testamenttilahjoitus mahdollistaa diakoniatyöhön projektityöntekijän palkkaamisen kolmeksi vuodeksi. Kirkkoneuvosto valitsi tehtävään Asta Kuntsin 4. maaliskuuta alkaen.

Testamenttilahjoituksen suuruus on 117 981 euroa. Projektityöntekijän tehtäviin kuuluvat muun muassa diakonian erilaiset avustustehtävät, ruoka-apuun liittyvät tehtävät, kirpputoritoiminnan organisointi, kotikäyntityö ja uusien mahdollisuuksien kartoitus ja toiminta, avointen ovien tapahtumien kehittäminen ja tapahtumiin osallistuminen. Kuntsi on aiemmin toiminut Viitasaaren kaupungilla koordinaattorina ukrainalaisten pakolaisten parissa.

Kirkkoneuvosto kokoontui 23. helmikuuta. Kokouksessaan neuvosto päätti päivittää seurakunnan palvelusopimuksen Suomen Lähetysseuran kanssa. Suomen Lähetysseuralle kohdennetaan talousarviomäärärahaa 17 500 euroa ja Lähetysyhdistys Kylväjälle 5000 euroa. Näissä avustuksissa on muutosta entiseen siten, että Lähetysseuran saama apu pienenee 2500 eurolla ja Kylväjän nousee samalla summalla.

Kirkkoneuvosto merkitsi tietoonsa Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulin istunnossa 14. helmikuuta olleet asiat rovasti Antti Hiltusen irtisanoutumisesta Viitasaaren seurakunnan kirkkoherran virasta ja rovasti Hannu Huttusen saamasta viranhoitomääräyksestä vt. kirkkoherraksi elokuun loppuun saakka.

2024-03-01 14:54:41.0