Kanttoriksi yksi hakija

Viitasaaren seurakunnassa haettavana olleeseen kanttorin virkaan tuli yksi hakemus. Kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan perjantaina 26. huhtikuuta kutsua hakijan haastatteluun.

Hakija on urkuri ja urkuasiantuntija Marko Koskinen. Hän on Viitasaaren kirkossa jo tuttu ihminen. Toisaalta Viitasaaren kirkon urut ovat Koskiselle erityisellä tavalla tutut, hän nimittäin vastasi urkujen suuresta remontista viime vuonna. Hän myös piti urkukorjauksen jälkeen urkukonsertin käyttöönottojuhlana kirkossa marraskuussa.

Ikaalisissa asuva Koskinen on syntynyt vuonna 1971. Hän on valmistunut kirkkomuusikoksi Tampereen konservatoriosta ja musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemian kirkkomusiikin osastolta. Urkurina Marko Koskinen on esiintynyt laajasti Suomessa ja ulkomailla.

Virka tuli haettavaksi nykyisen kanttorin irtisanoutumisen vuoksi.

Fri Apr 26 17:18:00 EEST 2024