nuoria ruohikolla

Nuorille

Takatasku ja nuorisotyö

Takataskulla on avoimet ovet perjantaisin klo 15.00-22.00.

Voit tulla Takikselle touhuamaan kaikenlaista: juttelemaan, hiljentymään, viettämään aikaa, tekemään läksyjä, pelaamaan biljardia tai pingistä, kuuntelemaan musiikkia, napostelemaan omia tai Takataskulla tarjolla olevia eväitä ja tietty, jos haluat kokeilla Takataskun monipuolista lautapelivalikoimaa, niin eiköhän sieltä löydy jokin mukava peli sinullekin pelattavaksi lautapelikerhonkin merkeissä.

Nuortenilta on Takataskun perjantai-illan ohjelmallinen osio ja se katkaisee hetkeksi avoimien ovien illan. Aloittelemme n. klo 19.00 pohdinnalla elämästä ja uskosta nuorten maailmassa. Pistämme tassuja ristiin, laulamme Nuoren seurakunnan laulukirjan lauluja ja vietämme hetken elämän isojen kysymysten äärellä. Nuorteniltaosuuden päätyttyä avoimien ovien ilta jatkuu normaalisti n. klo 22 saakka.

Isostoiminta

* Kevään 2024 isosleiri:  22.-24.3.2024 Isosleiri Lummeniemessä

Varustelista kaikille leireille: * Lakanat ja tyynynliina (ei makuupussia!), * Raamattu, * Muistiinpanovälineet, * Ulkoiluvarusteet, * Peseytymisvälineet, * Vaihtovaatetta, * Lisäksi tarvitset isosleireille mukaan isoskoulutuskirjan ja kansion. (Nämä saat koulutuksen aikana.)

Avustajatoiminta

Avustajatoiminta on seurakunnan nuoriso- ja diakoniatyön yhteinen toimintamuoto ja tavallaan myös pienimuotoinen koulutus. Avustajatoiminnan kautta pääset tutustumaan monenlaisiin tapoihin toimia erilaisten ihmisryhmien parissa.

Tule Takiksella tai diakoniatoimistolla vetämään meitä työntekijöitä hihasta ja ideoidaan yhdessä mitä kaikkea voisimme avustajatoiminnan kautta tehdä. :)

Bänditoiminta ja esim. messujen musajutut

Takataskulla on vallan toimiva bändikämppä. Tervetuloa soittelemaan tai pohtimaan bändiprojekteja. :)

Nuorten leirit Lummeniemessä

* Nuorten isosleiri 2024:  22-24.3. Isosleiri Lummeniemessä

* Nuorten syysleiri: Ajankohta vielä avoinna

Varustelista kaikille leireille: * Lakanat ja tyynynliinan (ei makuupussia!), * Raamatun, * Muistiinpanovälineet, * Ulkoiluvarusteet, * Peseytymisvälineet, * Vaihtovaatetta, * Lisäksi tarvitset isosleireille mukaan isoskoulutuskirjan ja kansion. (Nämä saat koulutuksen aikana.)

Nuorten retket ja tapahtumat

Ohessa tällä hetkellä kaavaillut retket ja tapahtumat. Muutoksia ja lisäyksiä voi tulla:

* Pe 1.11. klo 18.00 Konsertti Nuorisotalolla . Vapaa pääsy.

* 22.-24.11. Maata Näkyvissä-festarit Turussa. Lisätietoa ohjelmasta: www.maatanakyvissa.fi

Aina on myös juttelumahdollisuus nuorisotyön työväen kanssa, eli tule turisemaan jos jokin painaa mieltäsi tai vaikkapa meinaat haljeta ilosta. Sitäkin varten me täällä olemme. :)