KIRKKOVUOSI LAPSEN KANSSA

Kirkkovuodessa kaikki on ollut olemassa jo kauan -ja silti kaikki on uutta, joka tapahtuu tässä ja nyt.

Kaikki me vanhemmat, isovanhemmat, kummit ja kasvattajat haluamme antaa lapsellemme hyvän elämän avaimet. Tämän voi tehdä myös kristillisen perinteemme kautta. Kirkkovuoden rytmi ja tavat -siinä on hyvä levätä ja kasvaa.

Leikkiminen on lapsen tapa elää ja käsitellä asioita. Jouluenkelin askartelu, pääsiäisruohon kylväminen, kodin alttarin rakentaminen -ne ovat lapsen kääntymistä Jumalaa kohden.

Me emme tiedä emmekä osaa ehkä vastata kaikkiin lapsen kysymyksiin. Mutta yhdessä voimme ihmetellä, pohtia ja kokea asioita.

Tässä teille joitakin tekstejä, ajatuksia, kuvia ja rukouksia kirkkovuoden tärkeimmille pyhille.

Siunattuja hetkiä!

Pieni tyttö rakentaa dublopalikoista ristiä alttaripöydälle.
Alttaripöydän risti.