Viitasaaren kirkko

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Seurakuntalaiset kokoontuvat yhdessä jumalanpalvelukseen. Jumalanpalvelus voidaan tehdä ja toteuttaa yhdessä, sillä tehtäviä on monenlaisia. Olet tervetullut mukaan.

Vapaaehtoisia avustajia tarvitaan jumalanpalveluksessa esimerkiksi kolehdin keräämiseen, tekstin lukemiin, ehtoollisavustajiksi ja musiikin toteuttamiseen. Myös kirkkokahvien järjestämiseen tarvitaan seurakuntalaisten apua. Jos tunnet, että voit olla toteuttamassa vapaaehtoisia tehtäviä jumalanpalveluksessa, voit "tarttua hihasta" ketä tahansa seurakunnan työntekijää sopivassa yhteydessä.

Viitasaaren seurakunnassa jumalanpalveluksia toteutetaan muuallakin kuin kirkossa ja kappelissa. Voit ehdottaa paikkaa. Kesäisin toteutamme kesäkirkkoja useilla kyläkunnilla.