Viitasaaren seurakunnalle etsitään omaa nimikkovirttä

Ehdota suosikkiasi huhtikuun aikana.

Viitasaaren seurakunnassa otetaan käyttöön seurakunnan oma nimikkovirsi. Virttä tullaan käyttämään ahkerasti eri ryhmien kokoontumisissa, lauluilloissa, jumalanpalveluksissa ja konfirmaatioissa.

Seurakuntalaiset voivat ehdottaa omasta mielestään melodialtaan ja sanoiltaan sopivia virsiä. Virren toivotaan ilmentävän seurakuntaa, sopivan kaikenikäisille ja tuovan hyvän mielen laulajille. Juhlapyhien virret, kuten joulu ja pääsiäinen, jätetään nyt väliin, sillä nimikkovirttä lauletaan ympäri vuoden. Valinnanvaraa riittää, onhan virsikirjassa yli 900 virttä.

- Nimikkovirreksi voi ehdottaa yhtä tai useampaa virttä. Mitä erilaisempia virsiä saadaan valintalistalle, sen parempi, toteaa seurakunnan kanttori Eeva-Liisa Isosaari.

Oman listansa voi jättää nimikkovirsiehdotuslaatikkoon kirkon tai seurakuntatalon eteisessä, seurakuntatoimistoon tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen eeva-liisa.isosaari@evl.fi .

- Ehdotuksia otetaan vastaan huhtikuun ajan. Seurakunnassa toimiva musiikin tukiryhmä valitsee nimikkovirren toukokuussa.

Virsi julkistetaan helluntaina Seurakuntakuoron 130+2 -vuotisjuhlajumalanpalveluksessa. Nimikkovirren käyttöönotto ja kuoron juhla on haluttu nivoa yhteen juuri helluntaina, sillä helluntai on kristillisen kirkon perustamispäivä eli kirkon syntymäpäivä.

Kanttori Eeva-Liisa Isosaari odottaa ehdotuksia nimikkovirreksi.

2022-04-01 14:45:00.0