Kirkkomme on yksi tiekirkoista, opas paikalla

Kirkko-opas on paikalla ma-pe klo 10-16.

-Onhan tämä hieno paikka olla töissä, kirkko-opas Katariina Kemppainen toteaa.

Viitasaaren juuri peruskorjattuun kirkkoon on tänä kesänä erinomainen mahdollisuus käydä tutustumassa oppaan opastamana, sillä kirkko-opas Katariina Kemppainen on esittelemässä kirkkoa arkipäivisin, paitsi lauantaisin, klo 10-16 heinäkuun loppuun saakka.

Viitasaaren kirkko on yksi Suomen tiekirkoista eli kirkoista, joihin voi matkansa varrella helposti poiketa. Kemppainen opastaa suomen kielen lisäksi tarvittaessa myös englanniksi ja ruotsiksi.

Katariina Kemppainen on ollut viitasaarelainen vuodesta 2019 alkaen, jolloin hän muutti paikkakunnalle Turusta hyvästä syystä: miehen vuoksi. Hän kertoo harrastavansa musiikkia, lähinnä laulua ja kitaransoittoa.

-Tein mol-sivustolla eli työnhakusivustolla ammatinvalintatestin. Sen mukaan minulle sopisi parhaiten kirkkomuusikon ammatti, Katariina Kemppainen kertoo hymyillen. Kesätyö toikin suosituksen askeleen lähemmäs konkretiaa!

Lisää tiekirkoista tätä linkkiä klikkaamalla

2022-06-17 13:23:00.0