Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi Maria Kaisa Aula

Teuvo Ruuhi kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi

Uusi kirkkovaltuusto sekä talouspäällikkö ja kirkkoherra järjestäytyivät kokouksen jälkeen yhteiskuvaan.

Viitasaaren kirkkovaltuusto piti ensimmäisen kokouksensa keskiviikkoiltana 3.1.2023, jossa kokous valitsi yksimielisesti valtuuston puheenjohtajaksi Maria Kaisa Aulan. Valtuuston varapuheenjohtajaksi tuli Jukka Puustinen samoin yksimielisellä valinnalla.

Kirkkoneuvostossa puheenjohtajana on aina kirkkoherra. Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajasta valtuusto äänesti. Äänestyksessä Teuvo Ruuhi sai 11 ääntä ja Marika Kellokangas 8 ääntä, joten Ruuhi tuli valituksi. Hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen valtuusto valitsi Arvo Pietiläisen. Ruuhea ehdotti Minna Hänninen ja Kellokangasta Hannu Glad.

Kirkkoneuvoston muista jäsenistä valtuusto päätti ilman äänestyksiä. Neuvostoon tulivat valituksi Marika Kellokangas (henkilökohtainen varajäsen Assi Kokkoniemi), Minna Hänninen (Heidi Hämäläinen), Marjaana Kotilainen (Tuija Siltanen), Juha Kuronen (Mauno Niskanen) ja Outi Vornanen (Margit Paananen). Kirkkoneuvoston jäsenten valinnassa on huomioitava tasa-arvolaki.

Valinnat puheenjohtajistoon ja kirkkoneuvostoon ovat kaksivuotiskaudeksi eli vuosiksi 2023-24.

Lisäksi valtuusto valitsi sairaalasielunhoidon yhteisjohtokuntaan vuosiksi 2023-26 Heidi Hämäläisen ja varajäseneksi Marjaana Kotilaisen. Perheneuvonnan yhteisjohtokuntaan valtuusto valitsi Marika Kellokankaan ja varajäseneksi Elina Räsäsen.

2023-01-11 21:06:00.0