Lähteellä-piiri aloittaa

Helmikuun ensimmäisenä päivänä aloittaa uusi Lähteellä-piiri, joka on suunnattu eri-ikäisille nuorista varttuneisiin. Piiri kokoontuu joka toinen keskiviikko kesään asti.

Piiriä vetää Elina Räsänen (kuvassa). Hän kertoo piirissä yhdistettävän hiljaista rukousta ja taiteita.

- Taide-elementtejä ja hiljaista rukousta on mukana kaikessa. Piiriin voi tulla turvallisesti, kuulostella ja oleentua, hän sanoo.

Taide-elementtejä ovat esimerkiksi runoihin ja maalauksiin tutustumista ja musiikin kuuntelua. Teema vaihtelee. Piirin ohjelma pitää sisällään myös esimerkiksi psalmeja.

- Mukaan voi tulla vaikka ensin vain kerran tai silloin, kun pääsee. Kenenkään ei ole pakko tehdä itse aktiivisesti mitään, voi vain olla ja kuulostella, että olisiko tämä minun juttuni.

- Ainakin aluksi kokoonnumme Takataskussa, keväämmällä mahdollisesti esimerkiksi kirkossa jumalanpalveluksen jälkeen, Elina Räsänen suunnittelee.

Takatasku on seurakuntatalon alakerrassa, jonne kuljetaan sisäpihan kautta hoitokoti Ruustinnan puolelta.

2023-01-21 17:00:07.0