Antti Hiltunen ensisijalla Tikkakosken kappalaiseksi

Jyväskylän seurakunnan kirkkoneuvosto esittää Viitasaaren kirkkoherra Antti Hiltusta Tikkakosken kappalaiseksi. Asiasta päättää Jyväskylän seurakunnan osalta kirkkovaltuusto tiistaina 30. toukokuuta.

Virka on Jyväskylän seurakunnan VII kappalaisen virka, minkä tehtävänä on toimia Tikkakosken lähikirkkoalueen vastuupappina. Hiltunen kertoo päättäneensä ottaa viran vastaan, jos Jyväskylän kirkkovaltuusto hänet siihen valitsee.

- Asiassa on vaakakupissa eri puolia, mutta olen päätynyt siihen, että positiivisia asioita on enemmän viran vastaanottamisessa, Hiltunen kommentoi.

Virantäytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Siksi aikaa Hiltunen aikoo hakea virkavapaata Viitasaaren kirkkoherran virasta ja Viitasaarelle tarvitaan kirkkoherran sijainen.

Antti Hiltunen on toiminut Viitasaaren kirkkoherrana ensin viransijaisena ja sitten vakituisesti vuodesta 2008 alkaen. Tätä ennen hän toimi seurakuntapastorina ja kappalaisena vuodesta 1994 lähtien.

Antti Hiltunen on ollut Viitasaaren seurakunnassa töissä vuodesta 1994 lähtien.

2023-05-12 15:14:12.0