Pekka Luukkonen kanttoriksi, Päivi Tuhkanen keittiö- ja siivoustyöntekijäksi

Kirkkoneuvosto on nimittänyt seurakunnan uudeksi kanttoriksi Pekka Luukkosen. Hän aloittaa virassa elokuun alussa. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Kirkkoneuvosto valitsi keittiö- ja siivoustyöntekijän toimeen Päivi Tuhkasen 7. elokuuta alkaen.

Muistelupaikka Vanhaan Kirkkosaareen

Vanhan Kirkkosaaren eli Viitasaaren hautausmaalle tehdään kolmesta luonnonkivestä uusi muistelupaikka, jonka kiveen voidaan asentaa Vanhaan Kirkkosaareen haudatulle henkilölle muistolaatta. Aloite tähän tuli yksityishenkilöltä.

Vanhan Kirkkosaaren hautausmaa on seurakunnan kolmesta nykyisestä hautausmaasta vanhin yhä käytössä oleva hautausmaa. Siellä on hautakiviä olemassa, mutta kaikille sinne haudatuille sellaista ei ole. Kirkkoneuvosto linjasi, että muistelukiveen voidaan laatta asentaa sellaisille henkilöille, joiden hautaaminen Vanhan Kirkkosaaren hautausmaalle voidaan riittävän hyvin todentaa.

Muistolaatasta aloitteen tekee halutessaan haudatun omainen ja siitä päättävät kirkkoherra ja kiinteistöpäällikkö. Laattakustannukset maksaa omainen.

Muistelupaikasta on tarkoitus saada mahdollisimman luonnonmukainen. Paikka ei valmistu vielä tälle kesälle käyttöön.

Lisärahaa urkuremonttiin

Kirkkovaltuustolle kirkkoneuvosto esittää hyväksyttäväksi kuluvan vuoden talousarvioon lisämäärärahaa kirkon urkuja varten. Urkujen peruskorjaukseen tarvitaan lisää 25 000 euroa purkutyöhön liittyvien havaintojen vuoksi. Tämän vuoden talousarviossa on jo investointimäärärahaa 74 000 euroa. Seurakunta haki Kirkkohallitukselta avustusta, mutta sitä ei tullut.

Kirkkoneuvoston päätöksetLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2023-06-16 18:14:12.0