Kirkkoherra siunaa Torinrannan perjantaina

Seurakunta lahjoitti kaupungin puistoon reunakiviä uusiokäyttöön.
Torinranta kiviä kev_THUMB.jpg

Perjantaina 30.9. juhlitaan Viitasaarella uudistunutta Torinrantaa. Viitasaarelaiset ihmiset, yhteisöt ja yritykset ovat yhdessä suunnitelleet ja rakentaneet torin ja rannan väliin jäävälle alueelle kaupungin uutta puistoaluetta, yhteistä "olohuonetta", Torinrantaa. Se avataan klo 14 alkavassa tilaisuudessa. Klo 17 alkavassa osuudessa kirkkoherra Antti Hiltunen siunaa Torinrannan käyttöön.

Seurakunta on lahjoittanut Torinrantaan suuria, lohkottuja kiviä, jotka reunustavat luonnonkivistä ja istutuksista tehtyjä rinteitä kahdella puolella keskellä olevaa Korukiviaukiota. Kiviä on mennyt kohteeseen aika paljon. Ne ovat uusiokäytössä. Aiemmin seurakunnan lahjoittamat kivet ovat olleet käytössä kirkonmäellä veden toisella puolella, mutta ne jäivät alueen remontissa pois aiemmasta tehtävästään. Torinrannasta on hyvä näkymä kirkonmäelle.
Ennen kirkkoherran osuutta Torinrannan avajaisissa avaussanat lausu kaupunginjohtaja Janne Kinnunen ja valtiovallan puheenvuoron käyttää eduskunnan I varapuhemies Mauri Pekkarinen.
Tilaisuus on kaikille avoin.
Toritimantilta ja torilta katse suuntautuu kuin luonnostaan Torinrantaan ja veden yli kirkkoon.
Reunakivet ovat aiemmin olleet vastarannan mäellä, Kirkonmäellä.

Tallenna

2016-09-28 16:55:00.0