Vanhan Kirkkosaaren retki oli yleisömenestys

Vanhaan Kirkkosaareen tutustujia oli yli 120 sunnuntaina 6. elokuuta. Onneksi käytettävissä oli sekä höyrylaiva s/s Haapaniemi että iso Järvipelastusseuran vene kuljetukseen, niin matkat sujuivat jouhevasti.

Retken pääjärjestäjä oli Viitasaari-Seura, jota Viitasaaren seurakunta auttoi. Retki suuntautui hautausmaalle, jossa esittelijöinä olivat Viitasaari-Seuran johtokunnan jäsen ja historian harrastaja Hannu Halmesmäki ja sukututkija Mikko Kumpulainen. Myös muutama muu kertoi tietoaan muillekin. Viitasaarelaisten lisäksi osallistujia oli muun muassa Kannonkoskelta, Konginkankaalta ja Pihtiputaalta. Onneksi sääkin suosi retkiajankohtaa.

Alla on tunnelmakuvia retkeltä. Ensimmäinen kuva on Pirjo Virtasen ja loput Erkki Virtasen.

2023-08-08 12:50:51.0