Seurakunnalle testamenttivaroja

Viitasaaren seurakuntaa on muistettu kahdessa testamentissa. Liisa Mehtola on testamentannut seurakunnan diakoniatyölle 117 981 euroa. Heikki Räihälä on testamentissaan määrännyt, että hänen omaisuudestaan osoitetaan 3000 euroa Viitasaaren seurakunnan diakonia- ja vanhustyölle ja 3000 euroa lähetystyölle seurakunnan nimikkolähettien tukemiseen.

Mehtolan testamentin vastaanottamisesta kirkkoneuvosto teki päätöksen jo vuosi sitten maaliskuussa. Varat on tilitetty seurakunnalle tämän vuoden kevättalvella. Kirkkohallituksen ohjeistuksen mukaisesti testamentin varoista on perustettu erityiskatteinen rahasto, jolle on työryhmä laatinut säännöt. Kirkkoneuvosto nimesi kokouksessaan elokuun lopulla ohjausryhmän asiaa varten. Säännöt menevät kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi.

Kirkkoneuvosto päätti ottaa vastaan Heikki Räihälän testamenttaamat varat ja valtuutti talouspäällikön allekirjoittamaan tarvittavat asiakirjat.

Veroprosentti esitetään pidettäväksi ennallaan

Kirkkoneuvosto esittää valtuustolle, että tuloveroprosentti ensi vuodelle vahvistetaan 1,80 prosentiksi. Se on sama kuin tänä vuonna. Kirkkovaltuuston kokous on torstai-iltana 28. syyskuuta.

Neuvostossa oli esillä muutamia muitakin asioita. Neuvoston pöytäkirja on luettavissa kotisivun päätöksenteko-osioissa tai suoraan klikkaamalla tästä.

2023-09-15 11:52:43.0