Seurakuntaselvityksen tekijäksi Antti Viita, valmistuminen jo huhtikuun loppuun

Seurakuntalaisilla on mahdollisuus jättää aloitteesta kannanotto tuomiokapitulille.

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli on määrännyt talousjohtaja Antti Viidan selvittämään toimenpiteitä Kinnulan, Pihtiputaan ja Viitasaaren seurakuntien toimintaedellytysten, toimintakyvyn ja resurssien turvaamiseksi. Selvitettäviin vaihtoehtoihin kuuluu muun muassa seurakuntajaon muuttaminen. Tuomiokapituli asetti selvityksen takarajaksi 30.4. ensi vuonna.

Selvityksen taustalla on Kinnulan kirkkovaltuuston aloitteessaan tekemä pyyntö tuomiokapitulille selvittäjän nimeämistä tutkimaan yhteistyömahdollisuuksia ja muita ratkaisuja yhdessä yhden tai useamman seurakunnan kanssa. Tuomiokapituli katsoi pyynnön perustelluksi kokouksessaan keskiviikkona 11. lokakuuta ja totesi, että alueellisesti tarkoituksenmukainen selvitys edellyttää kolmen seurakunnan kokonaisuutta.

Seurakuntalaisilla on mahdollisuus jättää kannanotto aloitteesta tuomiokapitulille 14 päivän kuluessa aloitetta koskevan kuulutuksen julkaisemisesta.

13.10.2023 klo 13.35 Uutista on täydennetty tiedolla mahdollisuudesta kannanoton jättämiseen.

2023-10-11 21:18:00.0