Pyhäinpäivän iltajumalanpalvelus kirkossa, hautausmailla mehutarjoilu

Pyhäinpäivänä, lauantaina 4. marraskuuta, pidetään sanajumalanpalvelus kirkossa klo 18. Jumalanpalveluksessa luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden seurakuntalaisten nimet, jos omaiset ovat näin halunneet. Samalla jokaiselle sytytetään kynttilä. Jumalanpalvelus lähetetään suorana nettiradiossa ja Facebookissa.

Pyhäinpäivänä on lämmintä mehua tarjolla sekä Haapasaaren eli kirkon hautausmaalla että Hiekan eli kappelin hautausmaalla klo 14-18. Auttavat kädet ovat tarpeen mehutarjoilussa, joten jos ajattelet voivasi tulla mukaan vaikka tunniksikin, otathan yhteyttä Anneli Paloseen, 050 5884 906. Viesti on kätevä yhteydenottomuoto.

Hiekan kappeli jää talvikaudeksi pois käytöstä. Se on suljettuna jo pyhäinpäivänä.

Sunnuntaina messu, urkukonsertti ja muutakin

Sunnuntaina 5.11. on messu kirkossa klo 10. Saman päivän iltana saadaan vielä viettää riemullisin mielin päätyparven vanhojen urkujen peruskorjausta juhlistavaa konserttia. Maksimaalista urkumusiikkia -konsertti alkaa klo 18. Urkuri Marko Koskinen soittaa Max Regerin urkumusiikkia. Vapaaehtoinen ohjelmamaksu on 10 euroa, varaathan käteistä.

Marko Koskinen on kotoisin Ikaalisista. Hän valmistui kirkkomuusikoksi Tampereen konservatoriosta ja musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta. Hän on esiintynyt laajasti kotimaassa ja ulkomailla. Viime vuosina Koskinen on suuntautunut päätoimisesti urkuasiantuntijan tehtäviin. Hän vastasi myös Viitasaaren urkujen kunnostuksesta, joskin työtä oli toteuttamassa myös muita.

Messun ja konsertin välissä sunnuntaina on klo 12 riparisunnuntain jumalanpalvelus kirkossa ja sen jälkeen kirkkokahvit ja info-tilaisuus seurakuntatalolla. Kumpaankin tilaisuuteen kutsutaan rippikoululaisia ja heidän vanhempiaan. Vielä ennen konserttia on myös Rauhanyhdistyksen seurat seurakuntatalolla klo 17

Lastenkirkon pyhäinpäivän rastirata kirkon rantapolulla avautuu jo keskiviikkona 1. marraskuuta ja on kierrettävissä loppuviikon ajan. Aikuiset ja lapset voivat kiertää sitä omassa rauhassa ja katsella tauluja.

2023-10-28 14:14:00.0