Monipuolinen työnkuva houkutti Jouni Lindroosin seurakunnan porukkaan

Jouni Lindroos on tyytyväinen uuteen työhönsä muun muassa siksi, että työpaikka on Viitasaarella.

Seurakunnan työporukassa on aloittanut Jouni Lindroos, jonka ammattialaa on kiinteistönhoito. Hän aloitti kiinteistötyöntekijänä maanantaina 6. marraskuuta. Ensimmäinen viikko meni pitkälle kiinteistöihin tutustuessa.

- Kirkonmäellä meni päivä, toinen Hiekan kappelilla ja hautausmaalla ja Lummeniemessä ja yksi seurakuntatalolla ja Ruustinnan kiinteistössä. Tehtiin siellä ajankohtaisia asioita, Jouni Lindroos kuvailee ensimmäisiä työpäiviään hymyillen.

Seurakunnan arvokiinteistöjen ylläpidon lisäksi työ pitää sisällään monenlaista alkaen aurauskeppien laitosta.

- Tässä saa olla myös vahtimestarina, haudankaivuussa mukana, tuurata seurakuntamestaria. Monipuolinen työnkuva olikin syy, miksi halusin tähän työhön.

Lindroosilla on monipuolinen osaaminen ennestään ja talonrakentajan koulutus. Viimeisimmäksi hän oli Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopistolla eli Pokella rakennusalan opettajana.

- Olen tehnyt myös putkitöitä ja olin yrittäjänä välillä.

- Tykkään tehdä töitä käsilläni. Tietysti tässä on hyvänä puolena myös paikkakunta, Viitakankaalla puolisonsa kanssa asuva Lindroos sanoo.

Lindroosin kotimaisemia ovat Pihtipudas ja Viitasaari, joskin hän syntyi Haapajärvellä. Kotiseutuun liittyvät luontevasti myös harrastukset kuten lentopallo harrasteporukoissa ja metsästys.

- Aiemmin olin hirviporukassa, mutta nyt metsästän lintuja ja pitkäkorvia.

- Hevoset voi mainita harrastuksina myös. Meillä on neljä omaa hevosta, Jouni Lindroos kertoo.

Moni viitasaarelainen tulee näkemään hänet työn merkeissä kirkossa eri yhteyksissä. Hän lupaa, että hihasta saa tarvittaessa tarttua ja kiireelliset asiat hoidetaan ensimmäisinä.

2023-11-16 17:45:06.0