Pyhäinpäivän tapahtumia ja uusia ryhmiä

Seurakunnassa on lähiaikoina monenlaisia tapahtumia, kun vietetään pyhäinpäivää ja alkaa uusia ryhmiä sekä avantouinti.

Pyhäinpäivä on paitsi pyhien, myös vainajien muistopäivä. Päivä on keskeinen kristinuskon sisällön kannalta. Se muistuttaa meitä kaikkia kuoleman vääjäämättömyydestä. Kuolema juuri antaa järjen koko kristinuskon pelastushistorialliselle opetukselle.

Pyhäinpäivän kirkkohetki lapsille on jo perjantaina 4.11. klo 17.30 kirkossa. Kirkkohetkessä ihmetellään yhdessä elämää ja kuolemaa, iloa ja surua. Lopuksi viedään kynttilät tilataideteos Sylin luokse. Kirkkohetki kestää puolisen tuntia. Siihen ovat tervetulleita myös vanhemmat ja isovanhemmat.

Lauantaina 5.11. on klo 14 kappelissa pyhäinpäivän hartaus. Klo 18 on kirkossa pyhäinpäivän iltajumalanpalvelus, Pyhien yhteys. Jumalanpalveluksessa luetaan kaikkien viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleiden Viitasaaren seurakunnan jäsenten nimet ja sytytetään heille muistokynttilät.

Pyhäinpäivänä sekä kirkon että kappelin luona tarjotaan haudoilla kävijöille lämmintä mehua klo 13-16.

Uusia ryhmiä

Pyhäinpäiväviikolla aloittaa uusi Miestenpiiri torstaina 3.11. klo 18 Miekkarinteen kerhohuoneella, Isoahontie 22 as 1. Piiriä ohjaa Antero Kokko.

Sururyhmä läheistensä menettäneille aloittaa kokoontumiset pari viikkoa myöhemmin, torstaina 17.11. klo 17 diakoniatoimiston tiloissa.

Talvinen harrastus nimeltään avantouinti palaa ohjelmaan. Lummeniemen rantasauna on avantouimareiden käytössä tiistaisin 8.11. alkaen. Naisten saunavuoro on klo 15-17 ja miesten vuoro klo 17-19. Saunamaksu on kolme euroa.

Teksti: TS, kuva: ST

2016-11-01 15:07:00.0