Tule kyläiltaan tiistaina 10. tammikuuta seurakuntatalolle

Suunnitellaan porukalla toimintaa eri kylien omat toiveet huomioiden.

Seurakunta kutsuu osallistujia kaikilta Viitasaaren kyliltä kyläiltaan tiistaina 10.1.2017 seurakuntatalolle yhdessä miettimään, miten uudistamme seurakunnan toimintaa kylillä. Tapahtuma alkaa kahvitarjoilulla klo 17.30 ja varsinainen tilaisuus klo 18.15.

Seurakunta haluaa kuulla kyläläisiltä, millaista toimintaa juuri millekin kylälle toivotaan jatkossa. Tavoitteena on järjestää kylillä tilaisuuksia, jotka koskettavat eri ikäisiä kylän asukkaita vauvasta vaariin. Kaikilla kylillä ei tarvitse olla samanlaista toimintaa kuin naapurikylällä on, ovathan kylätkin erilaisia.

Seurakunta toivoo yhteistyötä kaikkien kylillä toimivien yhteisöjen kanssa: kylätoimikunnat ja -yhdistykset, 4H, nuorisoseurat, maamiesseurat, metsästysseurat, harrasteryhmät jne.

Seurakunta on jättänyt äskettäin rahoitushakemuksen "Verkon perällä" -hankkeesta. Kyläillassa kerrotaan myös tästä. Jos rahoitus myönnetään, hankkeen avulla vahvistetaan yhteisöllisyyttä kylillä, ehkäistään yksinäisyyttä ja syrjäytymistä ja luodaan seurakunnan ihan uudenlaisia toimintamalleja hyödyntäen tietotekniikan mahdollisuuksia.

Tilaisuuteen on pyritty kutsumaan kylätoimikuntien ja muiden kylien yhteyshenkilöiden välityksellä osallistujia kaikilta kyliltä. Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita tilaisuuteen ilman erillistä kutsuakin. Seurakunta toivoo, että kylillä välitetään tilaisuudesta tietoa kaikille kylän toimijoille ja asiasta kenties kiinnostuneille. Erityisesti toivomme, että mukaan saataisiin myös kylien nuorisoa sekä lasten ja nuorten vanhempia. Kaikki ovat lämpimästi tervetulleita!

2017-01-03 14:31:01.0