Vuoden Liikuntateko -palkinto Heimo Tuukkaselle

Viitasaaren kaupunki on valinnut Vuoden Liikuntateko 2016 –tunnustuksen saajaksi Heimo Tuukkasen hänen ansioistaan lasten ja nuorten sählyn ohjaajana ja kerhojen vetäjänä. Tunnustus julkistettiin ja kunniakirja luovutettiin hänelle perjantaina 27. tammikuuta Keski-Suomen Urheilugaalassa Jyväskylässä.

Heimo Tuukkanen on seurakunnan seurakuntamestari, mutta seurakunnan sählykerhoja hän vetää vapaaehtoisena. ”Heimon kaudella” sählykerhojen suosio on kimmonnut uusiin sfääreihin, sillä neljässä kaudessa harrastajamäärä on noussut 15:stä nelinkertaiseksi, noin 60:een.

- En ole joukkuevalmentaja, vaikka olen. Tarkoitan sitä, että kohtaan jokaisen harrastajan yksilönä. Mietin häntä yksilöpelaajana, Heimo Tuukkanen sanoo.

Hän kiittää myös vanhempia, joita ilman harrastus kuihtuisi. Tunnustuksen hän näkee tulleen myös kaupungin ja seurakunnan yhteistyölle.

Miljonääri

Salibandy oli hänelle mieluisa ja tärkeä laji jo ennen tuloaan Viitasaarelle.

- Sähly antaa minulle vapaaehtoisena vetäjänä niin paljon, että olen miljonääri. Verottaja ei ole keksinyt näitä miljoonia, mitä tästä tulee, elämän rikkautta, hän hymyilee.

Sählykerholaisten kanssa hän haluaa jatkaa edelleen, vaikka käden loukkaantuminen välillä hidasti tahtia.

Heimo Tuukkanen palkittiin Viitasaaren Vuoden Liikuntateko 2016 tunnustuksella.

Tallenna

2017-01-31 21:37:01.0