Ilmi Hakoselle diakonian hopeinen ansiomerkki

Ilmi Hakoselle (vas.) hopeisen ansiomerkkiä diakoniatyöstä luovuttamassa Ansa Litendahl ja Marjatta Ruuska.

Yksi seurakunnan aktiivisista vapaaehtoisista diakoniatyössä on Ilmi Hakonen, jolle seurakunta luovutti diakonian hopeisen ansiomerkin hänen 80-vuotispäiviensä merkeissä. Vapaaehtoistyötä on kertynyt jo pitkälti yli 30 vuotta.

- Monenlaisessa olen ollut mukana: valtuustossa, neuvostossa, taloudellisessa jaostossa ja tässä diakoniassa. Mihin on tarvinnut lähteä, olen lähtenyt. Jo kotikylällä Kymönkoskella aloitin, kun lapset olivat vielä pieniä, Ilmi Hakonen kertoo.

Monenlaista tekemistä on vapaaehtoisena hänelle kertynyt kahvitusten ja arpajaisten järjestämisestä keräysten kerääjäksi. Hakonen on pyrkinyt lähtemään aina, kun on pyydetty. Edelleen hän on valmis lähtemään vaikka monta kertaa viikossa.

- Tänään olin diabetes-kerhossa Yhteisvastuukeräystä keräämässä ja tiistaina Eläkkeensaajien kerhossa, sunnuntaina olin Yhteisvastuun huutokaupassa arpoja myymässä.

- Minusta tämä on mielekästä. Paljon se on minulle antanut ja olen siinä oppinutkin kaikenlaista. Kiitollinen olen, että olen saanut olla mukana, hän painottaa.

Ilmi Hakonen täytti 80 vuotta tammikuun viimeisenä päivänä. Juhlanvietto alkoi synnyinmaisemissa Kymönkoskella ja jatkui kirkonkylällä nykyisessä kodissa.

Ilmi Hakonen sanoo kauniisti olevansa kiitollinen siitä, että on saanut olla mukana toiminnassa.

Teksti: TS
Kuvat: AP