Tonttihintoja selvitetään, johtoryhmä miettii talouden tasapainoa

Kirkkoneuvosto käsitteli helmikuun kokouksessaan tonttikauppaa ja talouden tasapainottamista sekä nimesi tukiryhmät kahdeksi vuodeksi.

Kirkkoneuvosto jätti tontin myymättä

Seurakunta ja Kiinteistö Oy Viitatori ovat neuvotelleet Viitatorille vuokratusta tontista. Kiinteistö Oy Viitatori tarjosi tontista 82 500 euroa, mutta kirkkoneuvosto ei hyväksynyt ostotarjousta. Kirkkoneuvosto pitäytyi kirkkovaltuuston viime toukokuussa tekemässä päätöksessä myydä tontti 100 000 eurolla tai vuokrata se 6000 euron vuosivuokralla 30 vuodeksi.

Tontti on ollut vuokrattuna Kiinteistö Oy Viitatorille. Vuokra-aika päättyi lähes vuosi sitten, 14.3.2016. Väliaikaiseksi vuokraksi on määritelty 250 euroa kuukaudessa.

Viitatori on pitänyt seurakunnan pyytämää myynti- ja vuokrahintaa liian korkeana.

Seurakunnassa on tehty tonttien vyöhykehinnoittelu. Alkuperäinen hinnoittelu on 1980-luvulta. Kirkkoneuvosto päätti selvittää, milloin hinnoittelua on viimeksi tarkistettu ja saattaa sen tarvittaessa nykytilanteen mukaiseksi.

Talouden tasapainottamista valmistellaan

Seurakunta on joutunut miettimään talouden tasapainottamista aiemminkin ja toteuttamaan säästöohjelman. Nyt kirkkoneuvosto hyväksyi johtoryhmän esityksen, että se alkaa ryhmänä miettiä talouden tasapainottamistoimenpiteitä. Ryhmään kuuluvat Antti Hiltunen, Maria Kaisa Aula, Sisko Linna, Eero Pulkkinen ja Kirsi Salojärvi.

Aikataulutavoitteeksi selvitystyön valmistumiselle neuvosto asetti ensi syksyn ennen vuoden 2018 talousarvion valmistelua. Neuvoston mukaan selvitystyössä pitäisi erityisesti paneutua toimintoihin ja toimintatapoihin, työnkuvien tarkasteluun ja ”laventamiseen”.

Tukiryhmät kahdeksi vuodeksi

Kirkkoneuvosto nimesi myös seurakunnan tukiryhmät täksi ja ensi vuodeksi. Löydät tukiryhmät tästä linkistä.

Neuvoston kokouspöytäkirjat löydät tästä.

2017-02-24 18:21:19.0