Kolme haastatteluun seurakuntapastorin viransijaisuudesta

Seurakuntapastorin viransijaisuutta varten seurakunnan haastatteluun on kutsuttu Helena Meriläinen, 34, Vantaa, Verna Paakkinen, 25, Joensuu, ja Marja Rämänen, 37, Jyväskylä.
Valinta ei ole puhtaasti seurakunnasta kiinni, sillä myös tuomiokapituli haastattalee heidät. Osa heistä on jo käynyt tuomiokapitulin haastattelussa ja osa ei.

Haastatteluryhmään kirkkoneuvosto nimesi johtoryhmän ja seurakuntapastori Sami Siltasen. Johtoryhmään kuuluvat Maria Kaisa Aula, Sisko Linna, Eero Pulkkinen, Antti Hiltunen ja Kirsi Salojärvi. Aula on estynyt olemasta paikalla haastattelupäivänä 5.4., jolloin hänen tilalleen tulee Raija Kuronen.

Seurakuntapastorin viransijaisuuteen tuli 32 hakemusta. Sijaisuus alkaa kesäkuun alussa ja kestää loppuvuoden eli ajan, minkä seurakuntapastori Sami Siltanen sijaistaa vuorotteluvapaalle jäävää kirkkoherra Antti Hiltusta.

Uutista muokattu 27.3.2017: lisätty iät ja paikkakunnat.

2017-03-24 12:03:01.0