Kaikkien kulttuurien Viitasaari –tapahtuma kutsuu kohtaamaan

Viitasaarella puhutaan yli 15 kieltä.
Viitasaaren seurakunta, kaupunki ja Yhdessä enemmän – maahanmuuttajat osana yhteisöä –hanke kutsuu maahanmuuttajia ja paikallisväkeä yhteiseen tapahtumaan tiistaina 25.4. klo 17-20 seurakuntatalolle. Kaikkien kulttuurien Viitasaari –tapahtuma haluaa tuoda näkyväksi, että Viitasaari on monikulttuurinen. Kaupungin alueella puhutaan yli 15 eri kieltä!

Tavoitteena on myös ideoida illan aikana kielikaveritoimintaa, jossa eri äidinkieltä puhuvat opiskelevat toistensa kieltä. Viitasaarella on myös käynnistynyt monikielinen neuvonta. Sitä saa kaikissa arjen asioissa kerran viikossa suomeksi, arabiaksi ja englanniksi tiistaisin klo 12-15 kaupungintalon yhteispalvelupisteessä. Palvelu toimii ilman ajanvarausta, joten voit vain tulla paikalle.

Viitasaarella ja Jyväskylässä toimiva Yhdessä enemmän –hanke pyrkii edistämään monikulttuurisuutta ja välittää tietoa ja tukea maahan muuttaneiden kotoutumiseen.

Kaikkien kulttuurien Viitasaari -tapahtumassa on lapsille toimintatuokio, musiikkia ja kahvitarjoilu. Mukaan toivotaan runsaasti osallistujia, eri puolilta Viitasaarta ja kaikenikäisiä. Tule sinäkin!

2017-04-12 19:20:06.0