Vaaliltk:n puheenjohtajaksi Veikko Lindlöf

Kirkkovaltuusto nimesi kokouksessaan keskiviikkona 25.4. vaalilautakunnan sekä lautakunnan puheenjohtajan marraskuussa käytäviin seurakuntavaaleihin.

Puheenjohtajaksi tuli neuvottelutauon jälkeen Veikko Lindlöf. Neuvottelutauko nähtiin tarpeelliseksi, kun Eero Pulkkinen oli esittänyt puheenjohtajaksi Leila Haikoa ja sen jälkeen Juhani Halonen esitti puheenjohtajaksi Veikko Lindlöfiä.

Kirkkovaltuustossa on kaksi valtuustoryhmää. Pulkkinen edustaa viime vaaleissa v. 2014 Vastuuta yhteistyössä -listalta valittua isompaa ryhmää ja Halonen Palveleva seurakunta -vaalilistalta valittua pienempää ryhmää. Palveleva seurakunta -ryhmän Sisko Linna perusteli ryhmän puheenjohtajaesitystä sillä, että tähän asti vaalilautakunnan puheenjohtajuus on valittu aina toisesta ryhmästä. Tauon jälkeen valtuusto päätti yksimielisesti valita puheenjohtajaksi Lindlöfin.

Vaalilautakuntaan valtuusto valitsi Lindlöfin lisäksi kirkkoherra Antti Hiltusen, Leila Haikon, Hely Liimataisen, Pirkko Hämäläisen ja Helena Nergin. Varajäseniksi valtuusto valitsi seurakuntapastori Sami Siltasen, Paula Karhun, Arto Kuntsin, Helena Kuokkasen, Jonna Leppäsen ja Taisto Kammosen. Lautakunnan sihteeriksi valtuusto nimesi Tarja Tarvaisen kirkkoherranvirastosta.

2018-04-27 20:21:00.0