Paniaisniemen venepaikat pohdinnassa

Seurakunta ja kaupunki ovat tehneet Savivuoden ulkoilualueesta uuden maankäyttösopimuksen. Osa ulkoilualuetta on Paniaisniemi, jonka läpi rantaa pitkin kulkee luontopolku ja niemen kärjessä on suosittu retkeilypaikka. Niemessä on useita veneitä säilytyksessä. Nyt Paniaisniemen käyttö tässä tarkoituksessa jatkossa on harkinnan alla.

Asia oli esillä kirkkoneuvostossa, joka jätti asian pöydälle. Siihen palataan uudestaan syksyllä, kun on ehditty selvittää asiaa lisää. Esitys neuvostolle oli, että Paniaisniemessä ei enää jatkossa säilytettäisi veneitä. Seurakunnalla ei ole rekisteriä veneistä ja niiden omistajista. Keskusteluissa on tullut esiin, että paikka haluttaisiin säilyttää käytössä olevien veneiden pitopaikkana. Seurakunta selvittää, pitääkö paikasta tehdä virallinen venevalkama ja mitkä ovat esimerkiksi vastuukysymykset.

2018-06-27 21:31:00.0