Ystävätoiminnan kurssi 26.9.

Moni kaipaa ystävää, mutta kaikilla ei ystävää ole tai ystävät ovat kaukana. Ystävä voi olla myös ennestään tuntemattomalle ystävätoiminnan kautta. Ystävätoiminnasta saa hyvän mielen ja siinä tutustuu uusiin ihmisiin.

Seurakunta ja SPR toteuttavat yhteistyössä ystävätoiminnan peruskurssin keskiviikkona 26. syyskuuta. Illan aikana tutustutaan vapaaehtoiseen ystävätoimintaan. Koulutuksen jälkeen osallistujat voivat päättää, lähteäkö mukaan ystävätoimintaan vai ei.

Ystävätoiminnan vapaaehtoisen ei tarvitse tehdä muuta kuin antaa aikaa sen verran kuin haluaa. Yhteinen ajanvietto ystävän kanssa voi olla esimerkiksi ulkoilua, kahvittelua tai jokin mielekäs harrastus.

Koulutus sopii kaikenikäisille. Se on maksuton ja siitä saa todistuksen.

Koulutus alkaa klo 17.30 seurakuntatalolla ja päättyy noin klo 20.30. Illan aikana kerrotaan mm. SPR:n ystävätoiminnasta, vapaaehtoisena jaksamisesta ja ystävätoiminnan mahdollisuuksista Viitasaarella. Koulutuksen järjestää Punaisen Ristin Viitasaaren osasto ja Länsi-Suomen piiri, kouluttajan on Punaisen Ristin sosiaalipalvelukouluttaja. Kahvitarjoilu.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset mieluiten heti:

diakoni Ansa Litendahl p. 050 588 4905

tai Tuija Siltanen, SPR, 0400 547 457