Diakoni Ansa Litendahl jää osittain eläkkeelle

Viitasaaren seurakunnan diakoniatyöhön tulee muutoksia vuoden 2019 alusta alkaen, jolloin diakoni Ansa Litendahl jää osittain eläkkeelle. Hän jatkaa työtään 50 % osuudella.

- Olen tavallisesti alkuviikon töissä ja loppuviikon eläkkeellä, Litendahl kertoo.

Diakoniatyön järjestäminen jatkossa herätti keskustelua kirkkovaltuustossa talousarvioesityksen käsittelyn yhteydessä. Osa-aikaeläkettä ei kukaan ollut eväämässä, mutta huolta herätti, miten kaikki asiat saadaan hoidettua ja nouseeko työtaakka kokoaikaiselle toiselle diakoniatyöntekijälle liian suureksi. Diakoniatyön tärkeydestä muistutettiin useissa puheenvuoroissa.

Tässä vaiheessa seurakunta ei ole palkkaamassa ketään, mutta jatkossa niin tapahtunee. Nyt seurakunnassa järjestellään diakoniatöitä uudelleen niin, että osan tehtävistä hoitaa joku toinen. Jotakin toimintaa seurakunta myös karsii ainakin tilapäisesti kuten retkien järjestämistä.

Diakoni Ansa Litendahl.

2018-12-22 11:31:00.0