"Hyvin hoidettu seurakunta"

Piispantarkastuksen seurakuntaneuvottelussa rohkaisevat arviot.

Piispantarkastuksen toiseen päivään kuului työskentelyä työyhteisön kesken ja johtavien luottamushenkilöiden kanssa. Iltapäivällä seurakuntatalolle oli kutsuttu kaikkia seurakuntalaisia, erityisesti kaikkia luottamushenkilöitä ja vapaaehtoistyötä tekeviä.

Kaikille avoin osio oli seurakuntaneuvottelu, jossa käytiin läpi seurakunnan vahvuuksia ja heikkouksia. Kehitettäviä ja korjattavia kohteita löytyi, mutta kokonaisuutena piispa Simo Peura sanoi Viitasaaren seurakunnan olevan hyvin hoidettu seurakunta, jonka haasteet tulevat lähinnä ulkopuolelta.

Seurakuntaneuvottelua toteuttivat piispa Simo Peura, pappisasessori Elina Tourunen ja tarkastuksen notaarina pastori Marja Rämänen.

Seurakuntaneuvottelu aloitettiin laulamalla yhdessä virsi.

Piispantarkastus jatkuu sunnuntaina klo 10 kirkossa piispanmessulla, perhemessuna. Messun jälkeen kirkossa kuullaan piispantarkastuksen päätöspuheenvuorot. Lopuksi noin klo 12 on lounas seurakuntatalolla, jonka jälkeen jaetaan seurakuntatyön ansiomerkkejä. Ruokailu ja arvanmyyntiä on tilaisuudessa Yhteisvastuun hyväksi.

Seurakuntaneuvottelusta ja sunnuntain tapahtumista uutisoidaan lisää myöhemmin.

2019-03-17 08:26:00.0