Piispantarkastus alkoi ja päättyi eväiden jakoon

Piispantarkastus Viitasaaren seurakunnassa on päättynyt - kiitoksiin.

Piispa Simo Peura seurueineen aloitti piispantarkastusviikonlopun Eväsreppu-toimintaan tutustumalla. Eväsreppu on perjantaiaamuinen aamupalatoiminta seurakuntatalon alakerressa Takataskussa. Eväsrepussa saa syödä yhdessä toisten kanssa. Sieltä saa myös mukaansa mm. kauppojen lahjoittamaa ruokaa ja usein jotain muutakin, ja tapahtumassa on avoinna ilmaiskirpputori. Eväsrepusta saa reppuunsa evästä mukaan, kun elämä on tiukilla, ja myös henkistä evästä, jaksamista, mukaan toivotaan tarttuvan. Aamiaisen yhteydessä pidetään hartaustuokio.

Seurakunta kiitti piispaa ja hänen seuruettaan käynnistä, keskusteluista ja ohjeistuksista. Kotimatkalle vieraat saivat mukaansa ruokaevästä. Yllätykseksi seurakuntalainen Voitto Niskanen oli vielä leiponut edellisyönä tuoreet kalakukot evääksi muiden eväiden lisäksi.

Piispa Simo Peura totesikin, että tarkastusohjelma alkoi Eväsrepusta ja eväsreppuun se päättyikin.

Piispantarkastuksesta päätöspuheenvuoroineen uutisoidaan alkavan viikon kuluessa tarkemmin.

Piispanmessu muotoutui Viitasaarella perhemessuksi, jossa lapset lauloivat ja musisoivat.

Ryhmäkuvassa piispa Simo Peura (oik.), piispatar Anni Peura, lääninrovasti, Viitasaaren kirkkoherra Antti Hiltunen, pappisasessori Elina Tourunen, notaari Marja Rämänen ja Viitasaaren vs. seurakuntapastori Juha Summala.

2019-03-17 20:00:00.0