Remonttia Lummeniemessä ja muita kirkkoneuvoston päätöksiä

Lummeniemen leirikeskus on ollut viime aikoina lämpöremontin kohteena. Kolme maalämpökaivoa on porattu ja putkitettu. Työt jatkuvat vielä jonkin verran Lummeniemessä, mutta ne eivät estä leirikeskuksen käyttöä.

Kirkkoneuvosto käsitteli Lummeniemen lämpöremonttia ja myös Kiinteistö Oy Saarikeskuksen tonttiasiaa. Haapasaaressa olevan kohteen myyntiä on käsitelty kirkkoneuvostossa jo aiemminkin. Joulukuussa neuvosto määritteli tontin myyntihinnaksi 73 000 euroa. Maaliskuussa kiinteistöä hallinnoivan Saaga Asunnot Oy:n edustaja ilmoitti hintapyynnön olevan liian korkea. Vastatarjous oli 56 000 euroa. Kirkkoneuvoston esitys kirkkovaltuustolle on nyt, että tontti myydään Kiinteistö Oy Viitasaaren Saarikeskukselle 56 000 eurolla. Jos kiinteistöyhtiön yhtiökokous hylkää kaupan, tontti vuokrataan 30 vuoden sopimuksella hiintaan 2800 € / vuosi.

Verotulot pienenevät edelleen

Kirkkovaltuusto on saamassa päätettäväkseen myös viime vuoden tilinpäätöksen, jossa on alijäämää runsaat 75 600 euroa. Se esitetään siirrettäväksi taseen omaan pääomaan tilikauden yli-/alijäämään. Kirkkoneuvoston listalla ilmenee, että väestönkehitys ja siksi pienenevä jäsenmäärä näkyy talousluvuissa. Valtaosalla työaloista on saatu säästöjä tehtyä, mutta verotulot ovat pienentyneet edellisvuodesta reilulla 94 000 eurolla. Tulos on jo kolmannen kerran peräkkäin alijäämäinen.

Lue asioista lisää kirkkoneuvoston kokouspöytäkirjasta.

Remontti näkyy etenkin majoitustilojen päädyssä, mutta ei haittaa juurikaan Lumpeen käyttöä.

2019-04-26 21:24:00.0