Jenna Vaaput vuokraa kolera-altaan

Kirkkoneuvosto päätti vuokrata Viitasaaren keskustan kupeessa olevan ns. kolera-altaan Jenna Vaapuille, mikä on yrittäjä Joonas Niskasen toiminimi. Vuokrasopimus on kestoltaan kymmenen vuotta. Molemminpuolinen irtisanomisaika on vuosi. Lisäksi vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus kalastuslain perusteella kahden kuukauden irtisanomisajalla.

Seurakunta on vuokrannut altaan tähän asti Tmi Erävarikselle, mutta vuokrasopimus päättyi toukokuun lopussa. Yrittäjä Ville Varis ei jatka toimintaa altaalla muiden kiireiden vuoksi, mutta hän löysi siihen uuden vuokralaisen.

Viehevalmistaja ja kalastusopas Joonas Niskanen on kotoisin Viitasaarelta ja kertoo haaveissa olevan paluumuutto Tammelasta Viitasaarelle. Kolera-altaaseen liittyvä kalastustoiminta kuuluu osana paluusuunnitelmaan.

- Kalastus jatkuu altaalla tänä kesänä lähes samoin kuin ennenkin. Altaassa on istutettua kirjolohta. Kalastuslupia saa ainakin Taresilta ja jatkossa myös Jenna Vaappujen verkkokaupasta. Luvan voi maksaa verkkokaupassa vaikka kännykällä verkkopankin kautta ja lupa tulee sähköpostiin, josta se on näytettävissä, Niskanen kertoo.

Avajaiset venetsialaislauantaina

- Avajaisia vietetään todennäköisesti venetsialaisviikonloppuna eli elokuun viimeisenä lauantaina. Tulen jatkossakin järjestämään tapahtumia. Ensi talvelle on varmistunut jo ainakin yksi pilkkikisa. Toiminta keskittyy alkuvaiheessa talveen, koska altaalla ei ole vielä laitureita.

Kirkkoneuvosto totesi kokouksessaan olevan oikein hyvä, että toiminta saa jatkoa. Neuvosto toivoi, että yrittäjä markkinoisi näkyvästi ja näin sekä paikalliset että matkailijat tulisivat tietoiseksi toiminnasta.

- Markkinointia on tullut opiskeltua, joten ideoita on aika paljon. Katsotaan, mitä pystyy toteuttamaan, Joonas Niskanen sanoo.

Mutta mistä Jenna Vaaput on saanut nimensä? Tämä kysymys saa Niskasen naurahtamaan.

- No, se tuli sillä tavalla, että armeija-aikaan minulla oli puhelimessa Jenna Jamesonin kuva. Kaveri alkoi sitten kutsua meikäläistä Jennaksi. Kun mietin yritykselle nimeä, kaveri sanoi, että tietysti Jenna Vaaput, Joonas Niskanen kertoo.

2019-06-17 15:21:00.0