Veroprosentti on 1,6 ensi vuonna

Kirkkovaltuusto päätti pitää tuloveroprosentin ennallaan 1,6 prosentissa ensi vuonnakin. Valtuusto kävi asiasta lyhyen keskustelun, jossa ennakoitiin korotustarpeita kenties tulevan kirkon korjauksen myötä. Kirkkoherra Antti Hiltunen mainitsi tarkistaneensa, että Keski-Suomessa vain Jyväskylässä, Muuramessa ja Jämsässä on alhaisempi tuloveroprosentti kuin Viitasaarella.

Kirkkovaltuusto kokousti keskiviikkoiltana 18.9. Valtuusto merkitsi tietoonsa myös talousarvion toteuman ja puolivuosikatsauksen alkuvuoden osalta.

Uusi laina nostetaan

Kirkkovaltuusto päätti, että seurakunta ottaa talousarvioon tälle vuodelle suunnitellun 450 000 euron lainan investointien rahoittamista varten edullisimman tarjouksen tehneeltä Nordea Pankilta. Laina on kertalyhenteinen ja takaisinmaksupäivä on ensi vuoden lopussa. Silloin tiedetään paremmin kirkon korjauksen vaatima lainatarve ja tarkoitus on liittää tämä laina tulevaan lainaan.

Vuokrasopimus sai jatkoa

Valtuusto hyväksyi myös uuden vuokrasopimuksen As Oy Viittakallion kanssa. Käytännössä kyseessä on Keskitien varressa, kaupungintaloa vastapäätä oleva kerrostalo. Entistä tontin vuokrasopimusta oli vielä jäljellä vajaat kahdeksan vuotta, mutta taloyhtiö halusi jatkaa vuokrasopimusta tästä vuodesta 30 vuotta eteenpäin. Perusteluna oli putki- ja viemärisaneerauksen pankkilainoitus, joka edellytti pidempää vuokrasopimusta.

Vuokrahinta on 2825,56 euroa vuodessa. Vuokra sidotaan elinkustannusindeksiin.

2019-09-19 20:18:00.0