Suovanlahden rukoushuoneen tontti myydään

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Suovanlahden rukoushuoneen tila myydään yksityiselle, joka on tarjoutunut sen ostamaan. Tilan koko on 1830 neliömetriä. Kauppahinta on 0,55 € / m2 eli 1006,50 euroa.

Vanhemmat kyläläiset muistavan Vesannontien ja kaupan vieressä sijainneen rukoushuoneen. Seurakunta oli vuonna 1946 ensin vuokrannut ja myöhemmin ostanut rukoushuoneen Suovanlahden Rukoushuoneyhdistykseltä. Rukoushuoneen pystyttämistä seurakunta oli jo alunperinkin tukenut rahallisesti.

Seurakunnan nuorisopastori asui jossakin vaiheessa rukoushuoneella. Tuolloin sotien jälkeen rukoushuoneen vaikutuspiirissä on ollut 1500 asukasta.

Suovanlahtelainen Arvo Pietiläinen muistaa, miten rukoushuoneelle kävi kuitenkin ikävästi.

- Se paloi. Siinä palossa kuoli yksi ihminenkin. Hän oli ilmeisesti rukoushuoneen talonmies, joka asui rakennuksessa.

Viime aikoina tontti on palvellut muun muassa pelikenttänä ja siinä on ollut lajittelupiste. Tilalla ei ole myytävää puustoa.

Kestävän kehityksen toimikuntaan edustus

Kirkkoneuvosto päätti nimetä kaupungin perustamaan kestävän kehityksen toimikuntaan seurakunnan edustajaksi varsinaiseksi jäseneksi kiinteistötoimen työnjohtajan Tommi Raatikaisen ja varajäseneksi luottamushenkilö Marika Kellokankaan. Seurakunnan yhtenä painopisteenä tänä vuonna on ottaa toiminnassaan paremmin huomioon ympäristöystävällisyys ja kestävä kehitys. Toimikunnan kausi kestää valtuustokauden ajan.

Kirkkoneuvoston pöytäkirjan löydät tästä linkistä kokonaisuudessaan. Kokouksessa oli esillä myös muita asioita.

2020-03-06 00:13:00.0