Kesäisiä hetkiä ja juhannuksen virtuaalikonsertti

Eletään poikkeuskesää koronapandemian vuoksi, mutta uutta ja erilaista on entisenlaisten tapahtumien sijaan tiedossa. Seurakunta järjestää hoivakotien pihoilla Kesäisiä hetkiä. Kolmena kesätorstaina toteutettavissa hetkissä on ohjelmassa lyhyesti sanottuna sanaa ja säveliä. Toteuttajina on seurakunnan väkeä Anna-kanttorin johdolla.

Juhannuksellekin on luvassa musiikkia, josta pääsee nauttimaan Youtube-palvelun kautta internetissä. Suomalaista klassista musiikkia esittävät Juhannuksen virtuaalikonsertissa Hannakaisa Nyrönen, Kaisamari Hiltunen ja Anna Karjalainen.

Musiikkia Anna-kanttorin esittämänä on myös seurakunnan Facebook-kanavalla Perjantailivessä perjantaina 12. kesäkuuta. Mitä Anna musiikkilivessä soittaa tai laulaa, selviää aikanaan. Perjantailive ei pärähdä nettiin kesän aikana joka perjantai, mutta joitakin kertoja kuitenkin. Perjantaina 26.6. Perjantailivessä on diakonissa Anneli Palonen.

Seurakunnan Facebookissa julkistamia juttuja pääsee seuraamaan myös kotisivun etusivun alaosan Facebook-upotuksesta.

Torillakin tavataan!

Musiikin lisäksi kesäaika on mahdollistanut paluun osittain ennestäänkin tuttuun toimintaan. Torilla tavataan viime kesän tyyliin, kun seurakuntatalolta kärrätään termarikahvit maitokärryillä torille. Ensimmäisellä kerralla, torstaina 4.6., paikalla ovat klo 10-12 Jussi-pappi ja Anneli-diakonissa.

Suosittu Eväsreppu-toiminta pääsee myös alkamaan jälleen perjantain aamupäivissä. Takataskun sisätilojen sijaan ollaan ulkona. Tarjolla on ainakin kahvia ja teetä. Perjantaina 5.6. on jaossa kauppojen lahjoittamaa ruokaa ja EU-ruokakasseja.

Takatasku on auki nuorisolle ennalta ilmoitettavina aikoina. Kesän päivä- ja muita leirejä päästään toteuttamaan sovelletusti. Kirkon jumalanpalveluksiin saa taas tulla kirkkokansaa ja ehtoollistakin pystytään jakamaan. Kirkon rannassa on rantapolulla jälleen kiintoisia tauluja tutkittaviksi.

Kaikessa toiminnassa huomioidaan turvallisuusseikat.

Seuraa ilmoittelua somessa, kotisivulla ja Viitasaaren Seudussa kesän aikana, ehkäpä tässä ei ollut suinkaan kaikki. Tervetuloa kesä 2020!

2020-06-01 16:24:28.0