Lapuan hiippakunnan Lehti-tunnustus meidän seurakunnallemme

Lapuan hiippakunta on myöntänyt Viitasaaren ja Alajärven seurakunnille vuoden 2020 Lehti-tunnustukset. Tunnustukset luovutettiin keskiviikkona 17.6. Kuortaneella Haapaniemen hiippakuntakartanossa ja viitasaarelaisista sen vastaanottivat diakonissa Anneli Palonen, kanttori Anna Karjalainen ja varhaiskasvatuksen tukiryhmän puheenjohtaja Jaana Hyppönen.

diakonissa Anneli Palonen, kanttori Anna Karjalainen ja varhaiskasvatuksen tukiryhmän puheenjohta Jaana Hyp...

Anneli Palonen, Anna Karjalainen ja Jaana Hyppönen

Hienoa Viitasaaren seurakunta! Hyvä me!

Tämä on kaikille seurakuntalaisille ja aivan erityisesti vapaaehtoisillemme kiitoksen kera kuuluva ja työntekijöillekin iloa tuottava kunnianosoitus. Näin voitaneen luonnehtia meille myönnettyä Lehti-tunnustusta.

Viitasaaren osalta tunnustuksen perusteluissa kirjoitetaan näin:

"Viitasaaren seurakunta on avoin yhteisö, jossa on tilaa toimia monipuolisesti yli työalarajojen. Työn lähtökohtana on seurakunnan perustehtävä. Seurakunta on tehnyt laaja-alaista yhteistyötä kaupungin ja muiden tahojen, kuten toisten kristillisten yhteisöjen, kanssa. Työntekijät ovat olleet valmiita jakamaan osaamistaan, ja seurakuntalaiset ovat olleet mukana yhteisessä työssä. Jokaisen osaaminen on nähty tarpeelliseksi, ja pienen yhteisön resurssit on saatu käyttöön yhteiseksi hyväksi.

Seurakunnan elämää kuvastaa kasvatuksen toimintanäky, jossa lasten ohella otetaan huomioon perheet, isovanhemmat ja muut verkostot. Poikkeusaikana keväällä 2020 seurakunta on vahvistanut nopeasti läsnäoloaan verkossa. Seurakunta on myös aktiivisesti tukenut vähävaraisia lapsiperheitä ja tehnyt kaupungin kanssa tuloksellista yhteistyötä ruoka-avun jakamisessa. Ruoka-avun mukana koteihin on viety askartelupaketteja." (Lapuan hiippakunta)

Lapuan hiippakunnan sivuilla Lehti-tunnustuksesta kerrotaan seuraavaa:

Lehti-tunnustuksia on myönnetty vuodesta 2006. Tunnustus voidaan myöntää yksittäiselle henkilölle, seurakunnalle tai muulle toimijalle, joka on vaikuttanut merkittävästi Lapuan hiippakunnassa, kehittänyt uusia toimintatapoja seurakuntien käyttöön tai nostanut toiminnallaan esille uusia näkökulmia. Tunnustukseen kuuluvat Lehti-keramiikkalautanen, tunnustustaulu ja rahapalkinto (1 500 euroa).

Thu Jun 18 11:27:12 EEST 2020